10 gode råd til bedre hygiejne på arbejdspladsen

Skab et bedre indeklima og forebyg helbredsmæssige gener for dine medarbejdere med disse 10 gode råd.

Vi har en holdning til kluden

Det lyder måske ikke som noget særligt. Men kluden er rengøringsmesterens stærkeste våben. Den skal være rigtig – og den skal være ren.

Derfor har vi helt særlige retningslinjer for, hvordan vi bruger klude: Den klud, der benyttes på skrivebordet, er aldrig en del af toilet-rutinen. Det lyder logisk, men man kan ikke altid være sikker på, at alle rengøringsfirmaer overholder dette.

Steril indpakning

Alle vores klude bliver pakket i sterile poser, så de altid forbliver rene og forebygger spredning af bakterier. Urene tekstiler kan være reservoir for mikroorganismer og en medvirkende årsag til smittespredning.

Mikrofiberklude

Vi bruger udelukkende mikrofiberklude, så vores medarbejdere kan varetage de fleste former for rengøring uden at tage kemiske midler i brug. Skulle vi en sjælden gang bruge et skvæt rengøringsmiddel, vil det være nøje udvalgt efter virkning. Og så handler det om at bruge så lav dosis som muligt. For det er bedst for miljø og medarbejdere.

Nå ja … og så gør vi en dyd ud af at hjælpe hinanden. Hos Birns vil man derfor også se chefen med kluden i hånden – og altså ikke kun medarbejderne.

Kontakt

Få et godt tilbud på rengøring

Vi er altid klar til at udarbejde et godt tilbud til dig og din virksomhed. Udfyld formularen og fortæl os gerne, hvad du ønsker så detaljeret som muligt. Så vender vi tilbage i løbet af 48 timer.